Thursday, April 18, 2013

怀旧

Just to digress a bit. After a day of moody episodes, crying, being accidentally bitten by sleepy Kieran, cooping at home and not having any good food, I finally got out of it. Now listening to my old time favourites:

Songs that accompany me through childhood, songs that were written and sung at the time when Mediacorp (that time call SBC or TCS) still write theme songs for drama properly and seriously. Now the dramas are low cost with shitty stories and of course the theme songs budget are also slashed. Miss those days when people treat their jobs with respect. Sigh...

我的生活在这里 - 吴佳明 (1987)

一条陋巷
穿越多少户家庭
一双木屐
敲醒多少个美梦
忙碌的五脚基
我的生活在这里

亲切的五脚基
长长的骑楼底
我的生活在这里
眼泪和欢笑
点缀我的成长
喜怒和哀乐
丰富我的生命

一声招呼
泛起多少个微笑
一个关怀
温暖多少个心房
热情的五脚基
我的生活在这里

红头巾主题曲 (1986)



轻轻的一声祝福
秋风送我上征途
回首前尘望断天涯
故乡在那云深不知处
朝朝暮暮风和雨
岁岁年年云和雾
背負千斤担
艰难开脚步
踏遍世间不平路
把那漂泊的步伐
停在荒涼的大路边
抹去泪水建我家园
你看茫茫沧海变桑田
披荊斩棘齐向前
一起等待艳阳天
兩鬢添风霜
回头已百年
贏得广厦千万间

No comments:

Post a Comment